reklama

Na čo umrela košická pravica?

Na samú seba predovšetkým. Erózia pravicových strán sa na východe Slovenska začala už dávno. Kedysi jednoznačné bašty KDH a SDKÚ (alebo spoločné), akými boli nielen Prešov a Košice, ale aj Michalovce, alebo Spišská Nová Ves a iné, sa postupne rúcajú už niekoľko rokov. Košice prišli na poradie ako posledné. Otázka znie prečo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)

Potom, ako bolo už zrejmé, že košickým primátorom bude Richard Raši som dostal od jedného predstaviteľa košickej KDH esemesku s týmto textom: „Judáš". Dotyčný pán (nebudem ho menovať) sa zrejme (tak ako mnohí jeho spolustraníci) domnieva, že moja kandidatúra na primátora zlomila košickej pravici väz a katapultovala do primátorského kresla Rašiho. Rád by som k tomu niečo povedal:

1. Z KDH som odišiel už pred rokom (a bol som predseda košickej organizácie) po spackaných voľbách do VÚC, kde KDH nezískalo ani jeden jediný mandát. Odišiel som, pretože nikto nechcel prevziať na seba ani len kúsoček zodpovednosti za toto fiasko. A tiež preto, že fiasko som ako jeden z mála predpovedal, ale nikto ma nepočúval.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Do volieb primátora som šiel ako nezávislý preto, lebo stranícka politika vo všetkých svojich prejavoch, tak ako som sa s ňou zoznámil ja, ma urážala. Nemohol a nechcel som v nej pokračovať. Aj keď sa mi všetci smiali, neuhol som a pokúsil som sa o úspech.

3. V závere kampane som nemohol odstúpiť v prospech Knapíka, pretože by som tým poprel všetko, čo som dovtedy robil. Nemohol som zradiť svojich voličov a ani sám seba. A ani som nechcel. A predstaviteľom košickej pravice som aj veľmi zrozumiteľne svoj postoj vysvetlil.

4. Naopak - ponúkol som Knapíkovi ruku a pomocou úspešného príkladu z Banskej Bystrice (tam pravica úspešne podporila nezávislého kandidáta, ktorý porazil exministra) sme sa ho pokúsili presvedčiť, aby odstúpil v prospech mňa. Veľmi jasne a veľmi zrozumiteľne som mu vysvetlil, prečo je toto riešenie lepšie. A on sa mi vysmial. Podotýkam, že pri jeho ponuke smerom ku mne som sa ja jemu nevysmieval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od stola sme sa zdvihli s tým, že ja som prejudikoval víťazstvo Rašiho a exprimátor a jeho ľudia sa zastrájali, že porazia jeho, aj mňa.

Nestalo sa. Raši ich porazil a oni si len môžu myslieť, že porazili mňa. Neporazili. Z výsledkom takmer 24 percent som nadmieru spokojný. V mojej mestskej časti Košice - Krásna, kde ma ľudia poznajú ako 8 ročného starostu, som získal 1 230 hlasov proti exprimátorovým 154-om. A to mi je dostatočnou satisfakciou.

A vôbec - prečo si páni z KDH a SDKÚ vlastne nedokážu položiť otázku, prečo sa vôbec nejaký Kažimír dostal na takmer 24 percent, keď oni sú takí skvelí. Prečo nedokázali potvrdiť víťazstvo, keď mali aj väčšinu v parlamente, aj primátora. Prečo sa od nich odklonilo toľko ľudí. Prečo prehrali nielen primátorské voľby, ale stratili aj väčšinu v parlamente mesta? Prečo?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto sú otázky, ktoré by si mali klásť. A nie hľadať vinníkov tam, kde nie sú.

Neviem, aký bude z Rašiho primátor. Možno lepší, možno horší, ako bol Knapík. Mojou úlohou však bude jeho kontrola a presadzovanie môjho programu. Som mestským poslancom, ktorý má mandát od viac ako 15 tisíc Košičanov. Taký mandát nemá ani jeden poslanec. Za týchto ľudí sa budem v parlamente zasadzovať a ich záujmy budem hájiť. Neprijmem od SMERU žiadnu funkciu a budem sa snažiť obhajovať nezávislú a odbornú politiku počas celého obdobia 4 rokov.

Marek Kažimír

Marek Kažimír

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalý aktívny politik v samospráve bývajúci v jednej z najkrajších mestských častí Košíc, ktorý sa rozhodol reštartovať svoj život a splniť si sny, o ktorých dávno sníval. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu